Stichting IT4Kids gaat samenwerken met Hallo

Amsterdam / Schiphol-Rijk, 22 januari 2024

Hallo gaat afgeschreven hardware doneren aan het goede doel en daarmee zoveel mogelijk kinderen de mogelijkheid geven om te kunnen sporten. Sinds afgelopen december heeft Hallo zich verbonden aan Stichting IT4Kids. Deze stichting zet zich in om kinderen de mogelijkheid te geven om te kunnen sporten. Door de waarde van afgeschreven hardware te schenken aan projecten en goede doelen kunnen zij op deze manier financieel en fysiek kwetsbare kinderen in Nederland een structurele sportkans geven.

De samenwerking

Sjoerd Griffioen, Partnerships manager zakelijke markt IT4Kids : “Met trots bundelen Hallo en Stichting IT4Kids hun krachten om een verschil te maken. Door de donatie van IT-hardware door Hallo, streven we ernaar structurele sportkansen voor kinderen te vergroten. Dit partnership tussen Hallo en Stichting IT4Kids laat zien hoe de kracht van technologie kan worden ingezet om blijvende verandering te creëren.”

Ieder kind moet kunnen sporten!

Ieder kind moet kunnen participeren in sport en spel. Sport is een uitlaatklep, sport is leuk en sport is vooral goed en essentieel voor de motorische, sociale en cognitieve ontwikkeling van kinderen. Door te sporten met leeftijdsgenoten bouwen kinderen aan #skills4life, zoals discipline, samenwerking, zelfvertrouwen, en respect.

Voor veel kinderen in Nederland is sporten niet vanzelfsprekend door financiële of fysieke uitdagingen. Ruim 423.000 kinderen groeien op in een gezin dat moet rondkomen van het bestaansminimum, dat is 1 op de 8 kinderen in Nederland (en zelfs 1 op de 4 in de grote steden)!

Hoe werkt het?

Afgeschreven hardware doneren is heel makkelijk. Hier lees je hoe je je oude IT-apparatuur, zoals oude computers, laptops of servers kunt doneren en op die manier kinderen een structurele sportkans kan bieden.

Over Stichting IT4Kids

Stichting IT4Kids heeft een innovatieve manier van fondsenwerving ontwikkeld: circulaire IT. De stichting zamelt afgeschreven hardware in van bedrijven. De hardware krijgt een tweede leven en de waarde hiervan gaat naar sportprojecten van goede doelen waar IT4Kids mee samenwerkt, zoals FC Utrecht, Sven Kramer Academy, Dirk Kuyt Foundation, Esther Vergeer Foundation en N.E.C. Maatschappelijk. Meer lezen over Stichting IT4Kids? Neem een kijkje op de website van www.IT4Kids.com, doneer en geef kinderen een duurzame (sport)kans.

Over Hallo
Hallo is de vertrouwde IT-servicepartner voor het MKB met een one-stop-shop aanbod voor bedrijfskritische beheerde IT-services. De missie van Hallo is om IT-services op de best mogelijke manier toegankelijk te maken voor klanten en hun eindgebruikers, voor een maximale impact op de productiviteit. In het gefragmenteerde landschap van IT-serviceproviders streeft het bedrijf ernaar om het logische merk te worden voor alle dagelijkse IT-servicebehoeften. Hallo biedt een digitaal klanttraject inclusief selfservice-tooling, om de complexe aankoopervaring van IT-services die MKB-ondernemingen doorgaans ervaren te vereenvoudigen. Een enthousiast team van 350 IT-serviceprofessionals (liefkozend ‘digitale energizers’ genoemd) staat altijd klaar om te helpen. Hallo heeft momenteel vestigingen in Nederland, Spanje en het Caribisch gebied. Ga voor meer informatie naar www.hallo.eu