Open ICT en Hallo gaan samen verder

Amsterdam / Amersfoort, 14 november 2023

Zakelijk ICT-provider Hallo maakt vandaag de overname van managed service provider Open ICT bekend. Open ICT is onder leiding van Roy Scholten en Stein Grubben uitgegroeid tot één van de leidende managed service providers in Midden-Nederland.

Met een team van 12 medewerkers biedt Open ICT Microsoft kantoorautomatisering, private cloud en telefonie oplossingen aan circa 100 MKB klanten in de regio. Daaronder mooie namen als Flint, Stadschouwburg Utrecht, Ecorus, Phone House en vele andere trouwe klanten. Daarnaast biedt het bedrijf dienstverlening op het gebied van Linux / open source.

Roy Scholten, directeur van Open ICT: “Ik ben Open ICT bijna 20 jaar geleden begonnen en heb het IT-landschap in die periode enorm zien veranderen. De komende jaren zullen nieuwe ontwikkelingen relevant blijven, met een nadruk op security en AI. Wij zijn ervan overtuigd samen met Hallo alle uitdagingen nog beter aan te kunnen gaan, met experts op elk gebied en met nieuwe kansen voor onze medewerkers.”

Hallo CEO Barry Wissink vult aan: “Het team van Open ICT is zeer welkom bij Hallo. We werken met dezelfde technologieën en strategische partners, waaronder Microsoft en KPN. Samen kunnen we klanten nog beter van dienst zijn, met deskundige service én met nieuwe diensten. We zien uit naar de samenwerking!”

Over Hallo
Hallo is de vertrouwde IT-servicepartner voor het MKB met een one-stop-shop aanbod voor bedrijfskritische beheerde IT-services. De missie van Hallo is om IT-services op de best mogelijke manier toegankelijk te maken voor klanten en hun eindgebruikers, voor een maximale impact op de productiviteit. In het gefragmenteerde landschap van IT-serviceproviders streeft het bedrijf ernaar om het logische merk te worden voor alle dagelijkse IT-servicebehoeften. Hallo biedt een digitaal klanttraject inclusief selfservice-tooling, om de complexe aankoopervaring van IT-services die MKB-ondernemingen doorgaans ervaren te vereenvoudigen. Een enthousiast team van 350 IT-serviceprofessionals (liefkozend ‘digitale energizers’ genoemd) staat altijd klaar om te helpen. Hallo heeft momenteel vestigingen in Nederland, Spanje en het Caribisch gebied. Ga voor meer informatie naar www.hallo.eu